گرده طبیعی گل

Bee Pollen گرده گل

وَزُرُوعٍ وَنَخْلٍ طَلْعُهَا هَضِيمٌ( شعرا ایه مبارکه 148) کشتزارها و خرماهایی که گرد گلهایشان لطیف و زود هضم است .

زنبور عسل گرده گل را از روي پرچم هاي گل با پاهايش داخل كندو مي آورد و آن را به سرعت مصرف مي كند. یا براي ذخيره كردن گرده ، رطوبتش را گرفته ، داخل ظروف شش گوشة تجزيه ناپذير و دور از اشعة خورشيد نگه مي دارد. درب ظروف را نمي بندد، زيرا دائم از آن استفاده مي كند. همچنين باز بودن درب آنها باعث تبخير رطوبت گردة گل مي شود. انسان نيز پس از خارج كردن گردة گل از كندو مي بايست براي جلوگيري از تخريب زودهنگام، بلافاصله آن را رطوبت گيري و در جاي خشك و خنك و دور از نور خورشيد نگهداري كند. ملك هي زنبور عسل با احساسِ وجود گردة كافي در صحرا، تخ مگذاري
را شروع و با اتمام گردة گل آن را متوقف م يكند، زيرا تخ مها براي رشد از گردة گل تغذيه م يكنند و در صورت نبود گردة گل در بهار و تابستان ، نسل زنبور عسل منقرض خواهد شد. كميت و كيفيت تخ مگذاري ملكه نيز بستگي مستقيم به وجود گردة گل دارد. با وجود گردة گل بيشتر، مقدار تخ مگذاري ملكه بيشتر شده و همچنين زنبورهاي نر از نظر جنسي قو يتر خواهند شد. درنتيجه، وجود گردة گل با توليدمثل زنبو رعسل رابطة مستقيم دارد. ما مي توانيم از گردة گل براي رشد بهتر كودكانِ بالاي دو سال، تقويتِ زنان قبل و بعد از بارداري، شيردهي مادران، رشد نوجوانان، بهبود ضعف قواي جنسي و ناباروري زنان و تكثير و تقويت اسپرم مردان استفاده كنيم.

شفا بخشی گرده گل و تهیه گرده مناسب

1. بايد كلوني زنبور عسل در شرايط مناسب قرار گيرد؛ مثلاً در برخی جوامع تمامي گرده هاي خود را جمع آوري و مخلوطي از آن را وارد بازار مي نمايند تا داراي كيفيت مناسبي باشد .

2. بهتر است براي تبخير رطوبت گرده از دماي 37 درجه به پايين استفاده شود.

3.بايد گردة گل دور از اشعة خورشيد و در مكان خشك نگهداري شود. در آب و هواي گرم و خشك ده روز و در آب و هواي گرم و مرطوب دو روز بيرون و در آب و هواي سرد و خشك دو ماه و آب و هواي سرد و مرطوب بيست روز داخل يخچال نگهداري شود. گردة گل در فريزر به مدت دو سال ماندگاري خواهد داشت.

4. براي مصرف گرده گل در بيماران بايد از حساسيت نداشتن بيمار به گردة گل مطمئن شد. در صورت وجود حساسيت به گردة گل بهتر است مصرف آن متوقف شود يا همراه با آن از عسل هاي عصاره اي ضد حساسيت استفاده شود.

5. مقدار مصرف گردة گل در روز بيشتر از سي گرم نباشد. بهتر است هر دو هفته، يك تا دو روز مصرف گردة گل متوقف شود

6. جويدن بهترين شكل مصرف گرده گل است. همچنين همراه با آب، مخلوط در آب و يا مخلوط با عسل نيز مصرف مي شود.

خواص مصرف گرده گل برای سلامتی

از گردة گل براي موارد ذيل استفاده مي شود:

مصرف درست گرده گل میتواند در بهبود یافتن : ديابت، ضعف عمومي و بي اشتهايي و رشد نامناسب، كم خوني، كمبود آهن و مواد معدني كمياب بدن، كمبود ويتامين هاي لازم بدن به خصوص ويتامين هاي گروه ب، حساسيت بهاري، ميگرن فصلي، چاقي و لاغري، بيماري هاي پروستات، كبد، تقويت كليه و مثانه، مقدار اسپرم و قدرت آن در مردان، تقويت حافظه، سلول سازي مغزي، سلول سازي استخوان، زخم هاي درمان ناپذير، تقويت استخوان هاي بدن، بهبود عملكرد معده و اثني عشر، ورم هاي پوستي و صدفيه، قدرت دفاعي بدن در مقابل بيماري ها، قدرت باروري زنان، شيردهي در زنان.موثر باشد

مطالب مرتبط